УДК 339.163.2

Д.М. ШАТІЛО, студентка, НТУ «ХПІ», Харків,

І.А. ЧЕКМАСОВА, канд. техн. наук, доцент, НТУ «ХПІ», Харків.

ПРОСУВАННЯ ТОВАРУ НА РИНОК

У даній роботі розглянута проблема просування товару на міжнародний ринок. Були досліджені, сформульовані і проаналізовані теоретичні основи маркетингу. Також в роботі розглянуті види міжнародної товарної стратегії.

В данной работе рассмотрена проблема продвижения товара на международный рынок. Были исследованы, сформулированы и проанализированы теоретические основы маркетинга. Также в работе рассмотрены виды международной товарной стратегии.

In this paper is considered the problem of promotion of goods to the international market. Were investigated, formulated and analyzed the theoretical basis of marketing. Also it is considered the sorts of international product strategy.

Ключові слова: маркетинг, просування товару, товарна стратегія.

Постанова проблеми: Сучасний ринок перенасичений товарами. Він страждає не від дефіциту, а від надлишків. На полицях магазинів представлено десятки товарів одного виду, що майже нічим не відрізняються один від одного. Якщо всі товари на ринку однакові, повноцінної перемоги не доможеться жодна компанія. Виробник повинен зробити так, щоб покупець обрав саме його товар. Тому й існують різні стратегії просування товару.

Об’єкт дослідження: товар, який потребує виходу на ринок.

Предмет дослідження: методи та міжнародні товарні стратегії просування товару.

Дослідження.Виникнення маркетингу тісно пов'язане з виникненням обміну і виникненням ринку. Маркетинг – це робота з ринком заради здійснення обмінів, ціль яких – задоволення людських потреб. Основу діяльності маркетингу складають такі заняття, як розробка товару, дослідження, налагодження комунікації, організація розподілу, встановлення цін, розгортання служби сервісу.

В літературі основна увага приділяється маркетингу, здійснюваному продавцями. Можна також визначити маркетинг як «комплекс заходів в галузі досліджень торговельно-збутової діяльності підприємства, по вивченню всіх чинників, що здійснюють вплив на процес виробництва і просування товарів і послуг від виробника до споживача» [1, c. 64-67].

Завданням маркетингової діяльності по дослідженню продукту є визначення потреб ринку в нових виробах, поліпшення або модернізації вже існуючих [2, c. 25-26].

Ключовим моментом міжнародної товарної політики підприємства є вибір товарної стратегії . Міжнародна товарна стратегія – розробка товарного асортименту підприємства на тривалий період з урахуванням особливостей зарубіжного ринку та етапу розвитку підприємства.

При вирішенні того, який товар поставляти на зовнішній ринок, вибір доводиться робити, як правило, між його незмінністю (стандартизацією), адаптацією (пристосуванням до умов національних ринків) і розробкою нового товару. Відповідно можна виділити три типи та конкретні види міжнародної товарної стратегії.

1. Незмінність товару. Види:

– пошук покупця; пошук нових сфер застосування; забезпечення зовнішньої відмінності товару в очах покупця.

2. Адаптація. Види:

– залежно від особливостей обслуговування; залежно від сприйняття символів; залежно від витрат; залежно від фізичних характеристик продукту (обов´язкова або необхідна).

3. Новий товар. Види:

– на новий ринок з новим товаром; створення експортного товару; створення "піонерного" товару; створення товару ринкової новизни [3, ст.182].

Просування товару на ринку передбачає ефективні контакти виробника з покупцями. До конкретних форм тут можна віднести: реклама, стимулювання збуту (надання торгових знижок, передання товару у тимчасове користування, торгівля в кредит), персональний продаж, зв’язки з громадськістю (публік рилейшнз) з метою створення позитивного іміджу компанії та її продукції), прямий маркетинг, синтетичні засоби маркетингових комунікацій – виставки, брендинг, спонсорство, інтегровані маркетингові комунікації на місці продажу [4].

Як висновок, просування товару є невід’ємною частиною політики маркетингу на підприємстві. Існує багато заходів просування товару та спостерігається тенденція до переорієнтації з відносно "дорогих" заходів стимулювання збуту на менш "капіталомісткі". Як наслідок, з безпосередніх рекламних акцій акцент переносять на аналіз ринкової ситуації і комплексний підхід до просування продукції. Кожне підприємство має обрати свій варіант виходу на ринок.

Список літератури: 1. Маpкетинг/ [Сост., авт. вступ. ст. и слов. А. И. Кpедисов]. – К.: Укpаїна, 1995. – 399с. 2. Маpкова В.Д. Маpкетинг услуг. – М.: Финансы и статистика, 1996. – 126 с. 3. Дідківський М.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства Навчальний посібник / К.: Знання, 2006.- 462 c. 4. Інтернет ресурс – http://www.refine.org.ua/pageid-5023-2.html.

Поступила в редколлегию 23.03.2011